Become an Aussie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Shannon Roest - WaarBenJij.nu Become an Aussie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Shannon Roest - WaarBenJij.nu

Become an Aussie

Door: Shannon

Blijf op de hoogte en volg Shannon

10 Februari 2014 | Australië, Sydney

"Dutchies" zijn we volgens onze huisbaas, een huis vol zelf! "Stupid Dutchies zegt hij dan" Na een week stage, een week vol nieuwe ervaringen en een portemonnee die veel te snel leeg loopt (jeetje wat is het leven duur hier) voel ik me steeds meer thuis.
In Australie leven de mensen met elkaar, daar waar we in Nederland naast elkaar leven. Regels zijn regels en die worden "gewoon" geaccepteerd. Dat maakt het allemaal erg gemoedelijk hier, heel makkelijk om als niet local in te voegen en mee te gaan met "the crowd"

Stage is tot nu toe erg leuk, in zo'n eerste week komt er zoveel nieuws op je af!! Maar het feit dat ze alle vertrouwen in je hebben en ze je al vanaf dag één om je mening vragen geeft zelfvertrouwen. Het is hard werken maar dat is alleen maar fijn! Elke opdracht die ik krijg is een uitdaging die ik met beide handen aanpak. En echt, de eerste dag "deed ik maar wat" en het was nog goed ook! En ein-de-lijk lekker Engels communiceren, dat blijft leuk. :)


Inmiddels hebben we al een hoop van Sydney gezien, Bondi Beach, Opera House, Darling Harbour, The Harbour Bridge, Coogee Beach, Palm beach en The Chinese gardens of friendship. Stuk voor stuk mooie bestemmingen, elke keer zo'n "waaaauuww" momentje. Op-en-top de toerist uithangen en van alles foto's maken om die momenten nooit meer te vergeten (en natuurlijk het thuisfront te laten zien hoe slecht je het hebt hier).
Het leuke is ook dat iedereen die hier is hetzelfde doormaakt, bijna iedereen kwam hier alleen om die ene droom waar te maken. De verhalen gaan dan ook al snel van "hoe was dat dan voor jou" en "hoe heb jij dat allemaal geregeld" Nog steeds laat ik alles gewoon over mij heen komen dat maakt ook dat je soms van die kleine dingen onwijs kan genieten. Die warme zon in je gezicht na een dag regen. Lekker appen met thuis na een dag stage. Of die vriendelijke lach van een local als jij net even met je gedachten afdwaalt naar de andere kant van de wereld. Steeds ook zie ik die wereldbol voor me, je bent zover weg maar toch ook weer zo dichtbij door het vele contact. Ik weet zeker dat dit halve jaar voorbij vliegt, net als dat afgelopen anderhalve week voorbij is gevlogen.
" Sit back, relax and enjoy the ride"


  • 10 Februari 2014 - 11:55

    Marga Sikkema:

    Hey lieve Shannon, het was vast niet jouw bedoeling, maar mij bezorgt het stiekem een paar traantjes. Van geluk, voor jou!. Wat heerlijk voor je, dat je dit mag meemaken! NJOY, je zegt het zelf al! X van ons allen!

  • 10 Februari 2014 - 12:43

    Mama:

    Lieve schat,

    Weer zo'n leuk verslag om te lezen en jij maar zeggen dat je het zo moeilijk vindt om te schrijven.
    Ik merk daar niets van!

    Wat een indrukken voor zo'n eerste week, die nemen ze niet meer van je af.
    Maak maar veel foto's dan kan je het thuis nog eens her beleven.

    GENIET. Dikke kus

  • 10 Februari 2014 - 13:39

    Liv:

    Wauw lieve Shan wat fantastisch om te lezen!! Echt te gek en blijf lekker genieten!!!

    Dikke kus xx

  • 10 Februari 2014 - 17:19

    Linda:

    Hoi Aussie,

    Leuk om te leen, maar ie foto's zijn gewoon jaloers makend.
    Onze familiedag was gezellig, maar ook vreemd zonder jou. Mike, Tessa en Mariam waren er gelukkig wel eventjes bij. GENIET met volle teugen en tot het logende verslag. Dikke kus van de Schelvisjes.

  • 10 Februari 2014 - 20:58

    Naomi:

    Ben blij dat je het zo naar je zin hebt!
    Zo jaloers op de foto's!!
    Maar op de app is het net alsof je niet zo ver weg bent, gelukkig hihi.

    Heel veel plezier!
    xxxx

  • 10 Februari 2014 - 23:31

    Arjan, Jose, Ruben En Dewi:

    Hi Shannon, leuk om te lezen hoe je eerste ervaringen zijn. No worries lassy! Ik weet zeker dat je super zal blijven genieten daar in Oz. We zijn jaloers, maar wensen je nog veel mooie momenten. Take care, and enjoy

  • 14 Februari 2014 - 20:49

    Cor:

    Hoi Shannon.

    Je begint al te schrijven als een echte "aussie". Ook ik zeg bLIJVEN GENIETEN!!!!!!!
    gr. Ome Cor

  • 14 Februari 2014 - 22:34

    Froukje:

    Geweldig om te horen dat je het zo naar je zin hebt.
    Maar ja dat laten de foto's ook zien geniet er maar van meid
    Dit pakken ze je niet meer af.

    Lfs rein en frouk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Dream it, wish it, do it!

Op mijn opleiding wordt er een aantal keer per jaar een bedrijven-dag georganiseerd met als doel het voor studenten toegankelijker te maken om bedrijven te benaderen voor onder andere stages. Altijd trouw aanwezig is ook de stand van Het Stagehuis, met mooie posters die vaak een vakantiegevoel oproepen bij de studenten.
Ongeveer anderhalf jaar terug raakte ik uit nieuwsgierigheid in gesprek met één van de dames van Het Stagehuis die mij enthousiast vertelde over haar reis naar Australië. Het klonk als een waar sprookje en misschien wel belangrijker, als een kans die je maar één keer krijgt. Vanaf dat moment had ik was ik geïnfecteerd met de droom net zo'n mooie reis te maken. "Dream it, wish it, do it" was vanaf dat moment mijn quote. Na anderhalf jaar regelen, sparen en veel invulwerk kan ik echt zeggen dat ik een droom laat uitkomen: morgen vertrek ik richting het mooie Australië!! Vanaf woensdag mag ik Sydney mijn woonplaats noemen, ga ik fulltime stage lopen in een kleinschalig Marketing bedrijf en zal ik mijn persoonlijke grenzen gaan opzoeken.

Ondanks dat het idee om zes maanden weg te zijn van het vertrouwde een beetje onwennig is heb ik heel veel zin in dit avontuur! Afgelopen week ben ik heel vaak in het zonnetje gezet door alle lieve mensen om mij heen die mij stuk voor stuk steunen in wat ik ga doen. Beter kan je niet weggaan denk ik, let's do this, let's go down under!!!!! :)


Recente Reisverslagen:

30 Juli 2014

Memories will last a lifetime

28 Juni 2014

Live love life

30 Mei 2014

Do you mind?

02 Mei 2014

Half way there

21 Maart 2014

Never been better
Shannon

"The world is like a book, and those who do not travel read only a page." Soms moeten dingen op je pad komen, het begint als een onschuldige droom die uitgroeit tot werkelijkheid. Reizen is een droom voor vele en dat deze kans op mijn pad kwam was voor mij genoeg om hiervoor te gaan. Met ingang van 29 januari 2014 zal ik voor een periode van zes maanden in Australië verblijven voor mijn stage. Wat ik precies kan verwachten weet ik niet, wat ik wel weet is dat het een hele mooie reis gaat worden. Let's do this!!!

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 488
Totaal aantal bezoekers 9945

Voorgaande reizen:

27 Januari 2014 - 07 Juli 2014

Dream it, wish it, do it!

Landen bezocht: