Live love life - Reisverslag uit Sydney, Australië van Shannon Roest - WaarBenJij.nu Live love life - Reisverslag uit Sydney, Australië van Shannon Roest - WaarBenJij.nu

Live love life

Door: Shannon

Blijf op de hoogte en volg Shannon

28 Juni 2014 | Australië, Sydney

Het aftellen was na week 12 al begonnen: aftellen naar week 20, mijn laatste stage week. De laatste weken vlogen om en voordat ik het wist trok ik voor de laatste keer de deur achter mij dicht. Een positief gevoel omdat ook voor mij de zomervakantie is aangebroken en ik bijna mag reizen. Maar tegelijk ook een negatief gevoel, het gevoel van “dit was het dan”. Wetende dat ik mijn collega’s niet meer terug ga zien, wetende dat als ik in het vliegtuig stap ik alles hier “achter laat”. Met huisgenootjes kon ik dit gevoel delen want, zo zeggen wij, vertrekken uit Nederland betekende voor ons iedereen een half jaar achter laten wetende dat diegene die je liefhebt er ook weer zijn als je terug komt. Vertrekken uit Sydney daarentegen betekend echt afscheid nemen. Maar het gevoel wat overheerst is toch wel het gevoel van dankbaarheid, dankbaar voor alles wat op mijn pad is gekomen!!
Een onwijs gave uitdaging, een geweldige stage met leuke collega’s, wonen in een stad als Sydney en straks reizen tot we er bij neer vallen. De kans om jezelf uit te dagen, op mijzelf te wonen en de kans om veel nieuwe en inspirerende mensen te ontmoeten.


Maandagavond vetrekken we dan eindelijk met de nachtbus, de reis van drie weken zal beginnen in het hartje van Sydney en zal eindigen in Cairns. Op naar het mooie weer en de vele paradijselijke omgevingen! Het meeste kijk ik nog uit naar het duiken bij Cairns (met een beetje geluk zien we nog haaien☺ ), eindelijk een kangoeroe te kunnen aaien en heerlijk te kunnen ontspannen op de Bounty stranden. Drie weken genieten om vervolgens weer te beginnen aan die lange reis naar de andere kant van de wereld, Nederland ik kom terug!! Sydney is een stad waarvan je gaat houden, een stad die in de warmte van de zon op zijn aller mooist is. Een stad waarin iedereen wordt geaccepteerd en je kan zijn wie je bent. Een stad die ik maar al te graag wil laten zien aan jullie allemaal en vooral de stad waarvan ik heb kunnen zeggen dat het mijn stad was!

De laatste weken is het nog volop genieten van de laatste momenten hier. Borrelen onder het opera house met uitzicht op de brug, naar het theater met collega’s, lekker uiteten met huisgenootjes en de laatste avondjes stappen.
24 juli zal ik weer na zes maanden voet op Nederlandse bodem zetten. Uitkijkend naar het moment om iedereen weer te zien en mijn verhalen met iedereen te delen zullen de resterende weken alleen maar sneller omvliegen! Zoals ik eerder al zei, Sydney is een stad waarvan ik ben gaan houden maar mijn hart ligt nog steeds in Nederland bij mijn familie en mijn vrienden!
Wennen zal het zijn om straks weer “het gewone leven” op te pakken en weer naar school te gaan. Wel staat er een nieuwe uitdaging op mij te wachten: en doorstroom minor Business studies. Vanaf nu zal ik meer risico’s nemen in alles wat ik doe om mijzelf uit te blijven dagen, want afgelopen vijf maanden is mij dat prima bevallen!!

Mijn laatste blogje vanuit de zonnige achtertuin van Edgecliffshore, mijn huis, mijn thuis. Mijn laatste blogje vanuit Australië. De allerlaatste blog onder het kopje “dream it wish it do it” zal ik over een maand uploaden vanuit mijn Nederlandse thuis.
Maar eerst heeeeeeerlijk reizen, I’m excited!!!

With love,

Xx Shannon

Het aftellen was na week 12 al begonnen: aftellen naar week 20, mijn laatste stage week. De laatste weken vlogen om en voordat ik het wist trok ik voor de laatste keer de deur achter mij dicht. Een positief gevoel omdat ook voor mij de zomervakantie is aangebroken en ik bijna mag reizen. Maar tegelijk ook een negatief gevoel, het gevoel van “dit was het dan”. Wetende dat ik mijn collega’s niet meer terug ga zien, wetende dat als ik in het vliegtuig stap ik alles hier “achter laat”. Met huisgenootjes kon ik dit gevoel delen want, zo zeggen wij, vertrekken uit Nederland betekende voor ons iedereen een half jaar achter laten wetende dat diegene die je liefhebt er ook weer zijn als je terug komt. Vertrekken uit Sydney daarentegen betekend echt afscheid nemen. Maar het gevoel wat overheerst is toch wel het gevoel van dankbaarheid, dankbaar voor alles wat op mijn pad is gekomen!!
Een onwijs gave uitdaging, een geweldige stage met leuke collega’s, wonen in een stad als Sydney en straks reizen tot we er bij neer vallen. De kans om jezelf uit te dagen, op mijzelf te wonen en de kans om veel nieuwe en inspirerende mensen te ontmoeten.


Maandagavond vetrekken we dan eindelijk met de nachtbus, de reis van drie weken zal beginnen in het hartje van Sydney en zal eindigen in Cairns. Op naar het mooie weer en de vele paradijselijke omgevingen! Het meeste kijk ik nog uit naar het duiken bij Cairns (met een beetje geluk zien we nog haaien☺ ), eindelijk een kangoeroe te kunnen aaien en heerlijk te kunnen ontspannen op de Bounty stranden. Drie weken genieten om vervolgens weer te beginnen aan de reis naar de andere kant van de wereld, Nederland ik kom terug!! Sydney is een stad waarvan je gaat houden, een stad die in de warmte van de zon op zijn aller mooist is. Een stad waarin iedereen wordt geaccepteerd en je kan zijn wie je bent. Een stad die ik maar al te graag wil laten zien aan jullie allemaal en vooral de stad waarvan ik heb kunnen zeggen dat het mijn stad was!

De laatste weken is het nog volop genieten van de laatste momenten hier. Borrelen onder het opera house met uitzicht op de brug, naar het theater met collega’s, lekker uiteten met huisgenootjes en de laatste avondjes stappen.
24 juli zal ik weer na zes maanden voet op Nederlandse bodem zetten. Uitkijkend naar het moment om iedereen weer te zien en mijn verhalen met iedereen te delen zullen de resterende weken alleen maar sneller omvliegen! Zoals ik eerder al zei, Sydney is een stad waarvan ik ben gaan houden maar mijn hart ligt nog steeds in Nederland bij mijn familie en mijn vrienden!
Wennen zal het zijn om straks weer “het gewone leven” op te pakken en weer naar school te gaan. Wel staat er een nieuwe uitdaging op mij te wachten: en doorstroom minor Business studies. Vanaf nu zal ik meer risico’s nemen in alles wat ik doe om mijzelf uit te blijven dagen, want afgelopen vijf maanden is mij dat prima bevallen!!

Mijn laatste blogje vanuit de zonnige achtertuin van Edgecliffshore, mijn huis, mijn thuis. Mijn laatste blogje vanuit Australië. De allerlaatste blog onder het kopje “dream it wish it do it” zal ik over een maand uploaden vanuit mijn Nederlandse thuis.
Maar eerst heeeeeeerlijk reizen, I’m excited!!!

With love,

Xx Shannon



  • 28 Juni 2014 - 08:01

    Linda:

    Lieve Shannon,

    Heerlijk vooruitzicht, lekker echt vakantie vieren in Australië.
    Het is je gegund!
    Probeer te genieten en maak er een ongelooflijke reiservaring van!
    Dikke kus, Linda

  • 28 Juni 2014 - 08:14

    Marga:

    Lieve Shannon,

    Heel goed om jezelf te blijven uitdagen. De lat weer een stukje hoger te leggen voor jezelf. Je zult zien dat je tot veel grootse dingen in staat bent. En belangrijker misschien nog wel, dat je er volop van geniet en dat doe jij ook. I'm proud!

    Big hug, ons

  • 28 Juni 2014 - 11:13

    Cor:

    Hoi Shannon,

    Geniet ervan zolang het kan!!

    Groet, Cor

  • 28 Juni 2014 - 15:19

    Ingrid Mostert:

    Lieve Shannon, wat gaat de tijd toch snel. Geniet van je laaste vrije weekjes. Dat heb je wel verdiend. Liefs uit Uitgeest.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Dream it, wish it, do it!

Op mijn opleiding wordt er een aantal keer per jaar een bedrijven-dag georganiseerd met als doel het voor studenten toegankelijker te maken om bedrijven te benaderen voor onder andere stages. Altijd trouw aanwezig is ook de stand van Het Stagehuis, met mooie posters die vaak een vakantiegevoel oproepen bij de studenten.
Ongeveer anderhalf jaar terug raakte ik uit nieuwsgierigheid in gesprek met één van de dames van Het Stagehuis die mij enthousiast vertelde over haar reis naar Australië. Het klonk als een waar sprookje en misschien wel belangrijker, als een kans die je maar één keer krijgt. Vanaf dat moment had ik was ik geïnfecteerd met de droom net zo'n mooie reis te maken. "Dream it, wish it, do it" was vanaf dat moment mijn quote. Na anderhalf jaar regelen, sparen en veel invulwerk kan ik echt zeggen dat ik een droom laat uitkomen: morgen vertrek ik richting het mooie Australië!! Vanaf woensdag mag ik Sydney mijn woonplaats noemen, ga ik fulltime stage lopen in een kleinschalig Marketing bedrijf en zal ik mijn persoonlijke grenzen gaan opzoeken.

Ondanks dat het idee om zes maanden weg te zijn van het vertrouwde een beetje onwennig is heb ik heel veel zin in dit avontuur! Afgelopen week ben ik heel vaak in het zonnetje gezet door alle lieve mensen om mij heen die mij stuk voor stuk steunen in wat ik ga doen. Beter kan je niet weggaan denk ik, let's do this, let's go down under!!!!! :)


Recente Reisverslagen:

30 Juli 2014

Memories will last a lifetime

28 Juni 2014

Live love life

30 Mei 2014

Do you mind?

02 Mei 2014

Half way there

21 Maart 2014

Never been better
Shannon

"The world is like a book, and those who do not travel read only a page." Soms moeten dingen op je pad komen, het begint als een onschuldige droom die uitgroeit tot werkelijkheid. Reizen is een droom voor vele en dat deze kans op mijn pad kwam was voor mij genoeg om hiervoor te gaan. Met ingang van 29 januari 2014 zal ik voor een periode van zes maanden in Australië verblijven voor mijn stage. Wat ik precies kan verwachten weet ik niet, wat ik wel weet is dat het een hele mooie reis gaat worden. Let's do this!!!

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1316
Totaal aantal bezoekers 9939

Voorgaande reizen:

27 Januari 2014 - 07 Juli 2014

Dream it, wish it, do it!

Landen bezocht: