Accept what you can't change - Reisverslag uit Sydney, Australië van Shannon Roest - WaarBenJij.nu Accept what you can't change - Reisverslag uit Sydney, Australië van Shannon Roest - WaarBenJij.nu

Accept what you can't change

Door: shannon

Blijf op de hoogte en volg Shannon

30 Januari 2014 | Australië, Sydney

Alweer twee volle dagen in het mooie Sydney doorgebracht, de tijd vliegt nu al!! Terug kijkend op de lange vliegreis is alles me meegevallen. Op een stressvol momentje op Dubai airport na is de reis vlekkeloos verlopen en was het ook prima uit te houden. Toch een soort van "trots" gevoel als je kan zeggen dat je in je eentje naar de andere kant van de wereld bent gereisd. Het was vroeg in de ochtend toen het vliegtuig boven Sydney vloog en als we met de skycam (kleine camera op de staart van het toestel) mee keken zagen we de zon opkomen, wauw!!!
Voordat mijn reis begon heb ik een paar doelen voor mezelf gesteld. Het verbeteren van mijn Engels staat natuurlijk samen met het goed afronden van mijn stage op de eerste plek. Daarnaast vind ik ook dat ik moet leren minder gestrest te zijn over situaties die ik niet kan veranderen, weggegooide energie. Aangekomen op Sydney airport stapte ik in de taxi en belde ik de huisbaas zodat hij mij op kon wachten. Verkeerde nummer. Klein detail van deze ochtend was dat de huisgenoten waarschijnlijk al naar stage waren (en er dus niemand thuis zou zijn) daarnaast wist ik niet of ik deze morgen al in mijn kamer kon. Gelukkig werd ik opgemerkt door twee meiden die op het punt stonden te vertrekken, ze lieten me binnen. De huisbaas woont achter de accommodatie hij was toevallig thuis en kon mij meteen vertellen dat mijn kamer klaar was.
Inmiddels kwam er een volgend Nederlands meisje aan, Lizan, samen met Dave (de huisbaas) hebben we de omgeving bekeken waaronder ook Bondi Beach. Sydney wat ben je mooi!!! :)
Inmiddels ben ik van kamer veranderd (van een één-persoons naar een gedeelde kamer met Lizan) en hebben we nieuwe studenten ontvangen (allemaal Nederlands).
Nieuwe situaties als het verhuizen naar de andere kant van de wereld maken mij soms weer kinderlijk onzeker. Kan ik dit wel aan? Voldoe ik wel aan de verwachtingen van de mensen om mij heen, mijn stage bedrijf en mijn nieuwe huisgenootjes? Pas ik hier wel tussen? Kan ik iedereen wel achterlaten? Heel normaal denk ik die twijfels, maar het knaagt aan je zelfvertrouwen.
De eerste dag bijvoorbeeld, had ik al snel de conclusie getrokken dat ik totaal niet in de groep pas die hier al aanwezig was. Ze zijn al best wel close en doen alles samen, daar zou ik nooit tussen kunnen komen. Gisteravond zijn we met bijna iedereen uiteten geweest en daarna nog de stad in geweest, ik heb een top avond gehad!! Ik voel me hier steeds meer thuis, Sydney is mijn stad voor de aankomende maandjes!!
Het vele Whatsapp contact met Nederland doet mij ook goed!!! De studenten vertellen mij dat met name het Sype contact wel af zal nemen omdat je het drukker krijgt. Ik hoop dat de Whatsapp wel zo blijft als nu, dat heb ik wel nodig!!
Mooie dag om mijn boek te openen, ik ben iedereen in Nederland zo dankbaar voor de steun en de lieve woordjes!!

I really do believe I can do this!!!!

  • 30 Januari 2014 - 23:54

    Naomi:

    Zo trots op je!

    En no worries, het komt allemaal goed! Met je spontaniteit en vriendelijkheid moet iedereen je wel aardig vinden!

    Liefs xx

  • 31 Januari 2014 - 00:33

    Minnie:

    Topper! Toch wel een reisverslag voor ons! Wat goed om te horen dat je je daar steeds meer thuis voelt en het leuk hebt. Make us proud, make us jealous. Ik ben benieuwd naar je volgende verhaal, keep us updated:). Liefs xx

  • 31 Januari 2014 - 03:01

    Shannon Roest :

    Super lief meiden!! Ik zal jullie zeker op de hoogte houden<3

  • 31 Januari 2014 - 06:59

    Linda Schelvis:

    Hoi Shannon,

    Fijn om eindelijk iets van jou te lezen!
    Ik open tig keer per dag mijn mail en jouw ste, maar natuurlijk nog geen nieuws en dan nu eindelijk wel een mooi verslag.
    Geniet bewust van alles, dikke kus tante Linda.
    PS: Myrthe is gisteren tante geworden van haar neefje Sebbe.!!!

  • 31 Januari 2014 - 08:26

    Marga:

    Lieve Shannon, wat heerlijk om in je eerste verslag te lezen en dat je een topavond met je nieuwe vrienden hebt gehad. Het begin van een bijzondere tijd aan de andere kant van de wereld ! De grootste overwinning die een mens kan hebben, is de overwinning op jezelf. Jij doet het gewoon, ondanks je volkomen begrijpelijke onzekerheden. Wow, wow, wow ! You go girl ! We kijken alweer uit naar je volgende bericht. Kus, kus, miauw, miauw vanuit Zoetermeer.

  • 31 Januari 2014 - 08:56

    Mamma:

    I really believe you can do this

    Mooi verslag shannon. Vertrouw op je zelf.!!

    Xxx. Xxx Xxx. Veel liefs. En. GENIETEN

  • 31 Januari 2014 - 11:52

    Ingrid En Marcel:

    Lieve Shannon,
    Zo leuk om te lezen wat je beleeft daar! Lekker verder genieten.
    You can do it! Marcel en Ingrid X

  • 31 Januari 2014 - 12:46

    Ingrid Mostert:

    Fijn om te lezen dat je een goeie reis heb gehad. Ook dat je je de erste dagen al goed bent door gekomen. Hoop nog mooie verhalen van je te lezen Shannon. Ik schrijf dit met een lekker zonnetje in mijn gezicht.

  • 01 Februari 2014 - 21:05

    Cor Sikkema:

    Hoi Shannon,
    Blijf het ontzettend goed van je vinden dat je deze reis hebt gemaakt.Geen paniek, vetrouw op jezelf en blijf jezelf dan komt alles goed. Genieten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Gr. Ome Cor

  • 01 Februari 2014 - 22:22

    Froukje:

    We hebben net deze mogelijkheid doorgestuurd gekregen van marga
    Hartstikkeleuk
    We zijn heel erg trots op je en hopen dat je veel zult genieten als ik het goed heb begrepen ga je morgen (maandag)aan het werk heel veel succes l lfs van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Dream it, wish it, do it!

Op mijn opleiding wordt er een aantal keer per jaar een bedrijven-dag georganiseerd met als doel het voor studenten toegankelijker te maken om bedrijven te benaderen voor onder andere stages. Altijd trouw aanwezig is ook de stand van Het Stagehuis, met mooie posters die vaak een vakantiegevoel oproepen bij de studenten.
Ongeveer anderhalf jaar terug raakte ik uit nieuwsgierigheid in gesprek met één van de dames van Het Stagehuis die mij enthousiast vertelde over haar reis naar Australië. Het klonk als een waar sprookje en misschien wel belangrijker, als een kans die je maar één keer krijgt. Vanaf dat moment had ik was ik geïnfecteerd met de droom net zo'n mooie reis te maken. "Dream it, wish it, do it" was vanaf dat moment mijn quote. Na anderhalf jaar regelen, sparen en veel invulwerk kan ik echt zeggen dat ik een droom laat uitkomen: morgen vertrek ik richting het mooie Australië!! Vanaf woensdag mag ik Sydney mijn woonplaats noemen, ga ik fulltime stage lopen in een kleinschalig Marketing bedrijf en zal ik mijn persoonlijke grenzen gaan opzoeken.

Ondanks dat het idee om zes maanden weg te zijn van het vertrouwde een beetje onwennig is heb ik heel veel zin in dit avontuur! Afgelopen week ben ik heel vaak in het zonnetje gezet door alle lieve mensen om mij heen die mij stuk voor stuk steunen in wat ik ga doen. Beter kan je niet weggaan denk ik, let's do this, let's go down under!!!!! :)


Recente Reisverslagen:

30 Juli 2014

Memories will last a lifetime

28 Juni 2014

Live love life

30 Mei 2014

Do you mind?

02 Mei 2014

Half way there

21 Maart 2014

Never been better
Shannon

"The world is like a book, and those who do not travel read only a page." Soms moeten dingen op je pad komen, het begint als een onschuldige droom die uitgroeit tot werkelijkheid. Reizen is een droom voor vele en dat deze kans op mijn pad kwam was voor mij genoeg om hiervoor te gaan. Met ingang van 29 januari 2014 zal ik voor een periode van zes maanden in Australië verblijven voor mijn stage. Wat ik precies kan verwachten weet ik niet, wat ik wel weet is dat het een hele mooie reis gaat worden. Let's do this!!!

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 578
Totaal aantal bezoekers 9951

Voorgaande reizen:

27 Januari 2014 - 07 Juli 2014

Dream it, wish it, do it!

Landen bezocht: