Half way there - Reisverslag uit Sydney, Australië van Shannon Roest - WaarBenJij.nu Half way there - Reisverslag uit Sydney, Australië van Shannon Roest - WaarBenJij.nu

Half way there

Door: Shannon

Blijf op de hoogte en volg Shannon

02 Mei 2014 | Australië, Sydney

Standaard wordt als ik tegen mensen zeg: time flies. Maar echt, dat doet het ook!
Mei is alweer aangebroken wat betekend dat ik mijn vierde maand Australie in ga.
Drie maanden leef ik nu al mijn droom, drie maanden ben ik al vanuit mijn vertrouwde omgeving weg. Drie maanden met ongelofelijke ervaringen waarin ik mijzelf zie groeien maar ook mezelf soms flink in de weg heb gezeten. Want echt mijn enigste echte vijand ben ik soms zelf. Drie maanden zijn nog nooit zo snel gegaan!

Op stage gaat het prima ik vind het dan ook nog steeds onwijs leuk! De sfeer op kantoor wordt ook steeds leuker. De druk wordt wel flink opgevoerd, mijn uitdaging is op dit moment dan ook niet zo zeer het project zelf maar hoe ik om ga met de druk. Het niveau ligt hoog wat mijn prestatie drang weer op doet waaien. En daar worden we weer flink onzeker van..... Een Business Plan schrijven voor een start up in tien werkdagen zonder ook maar enige ervaring en weinig hulp is best pittig. Maar ook ontzettend leerzaam! En dat terwijl menig andere student (te) weinig te doen heeft op stage, dan ben ik erg blij met de hoeveelheid werk die ik krijg! Dan maar even wat sneller lopen. Ook het opnemen van de telefoon is niet mijn favoriete klusje, met name omdat je mensen amper kan verstaan, nog zoiets waar ik me echt overheen moet zetten want ik beheer de telefoon de rest van mijn stage periode.
Dit was alweer week 13 van stage, nog 7 weken en dan zit de periode er alweer op. Waar veel huisgenootjes tijdens hun stage periode kleine reisjes maken, ben ik de volle 20 weken aan het werk om vervolgens na die periode aan mijn eigen kleine avontuurtje te beginnen. 30 juni – op jou verjaardag Kim!!- vertrek ik samen met Aimee, nog twee maanden en wij gaan heerlijk genieten van vele mooie stranden, het (hopelijk) mooie weer, de geweldige cultuur en de verbazingwekkende natuur. Dan zwemmen wij tussen de mooiste vissen (great barrier reef), verdwijnen onze voeten in het witte zand (fraser island) en vieren wij het leven in een hippie dorp (Nimbin): LIVING THE GOOD LIFE, yeahh! “Veelste snel gaat de tijd vast voor jou” zei mama nog, maar eigenlijk is het prima zo! Op dit moment wil ik nog niet denken aan terug gaan naar huis, Sydney is toch stiekem een beetje mijn stad geworden. Maar met de reis in het vooruitzicht is het niet erg dat de tijd snel gaat. En ik weet ook zeker dat ik na zes maanden mijn part time Aussie rol best wel weer wil opgeven voor mijn leven als Dutchie. Mijn ticket voor de terug vlucht staat dan ook alweer vast, een reis van onegveer 25uur. Maar dat is het allemaal waard!

Wat een avontuur, mijn avontuur! En ook zeker niet de laatste. Al zal het voor sommige heel normaal zijn, voor mij is dit heel speciaal! Soms moet je je grenzen opzoeken om de uitdaging met jezelf aan te gaan. Ik nam dat drie maanden geleden wel erg letterlijk maar ik zal er nooit spijt van hebben! Oeps nog zeven minuten voordat mijn pauze voorbij is, vanavond zet ik deze blog online want het heeft alweer veel te lang geduurd, I know! For now I’m going back to work, back to business.
See you soon!!

  • 02 Mei 2014 - 07:11

    Linda :

    Hoi lieve Shannon,

    Heerlijk dat jij het zo goed naar je zin hebt!
    Onze dagen zijn ook niet saai, maar ze kunnen vaak leuker!!!
    Zwemmen tussen die grote vissen vind ik ook best een uitdaging voor jou ( ook voor mij ).
    Geniet nog met volle teugen en wij blijven jou vogen.
    Veel liefs en een dikke kus, Linda

  • 02 Mei 2014 - 08:00

    Marga:

    Ha die Shannon,

    De spreekwoordelijke "time flies when you're having fun" is wel heel mooi op jou van toepassing nu! Wat een fantastische leerervaring met hard werken en jezelf tegenkomen. Strakjes even "de teugels laten vieren". Welverdiend! Potjandorie wat een heerlijk avontuur!

    Dikke kus en twee miauwen van ons,

    X, Marga

  • 02 Mei 2014 - 10:03

    Mam:

    Heeft lievie


    Wat leuk om weer een verhaal te lezen over je geweldige avontuur!!
    En wat fijn dat alles goed gaat!!
    Een beetje stress kan geen kwaad maar loop jezelf niet voorbij!!
    Nog 7 weken en dan starten met het volgende avontuur 2 weken VAKANTIE
    Heerlijk Shannon dat heb je dan zeker verdiend!!
    Sterkte de komende tijd met het telefoneren. Ook dat gaat je lukken!!


    Veel liefs

    Ps. Het is je tante Linda eindelijk gelukt om als eerste te hebben gereageerd op je blog!!


  • 02 Mei 2014 - 10:58

    Linda:

    Yeh!!!!

  • 02 Mei 2014 - 16:53

    Ingrid Mostert:

    Shannon je heb weer een mooi verhaal geschreven. Leuk om je zo te volgen. Geniet nog lekker.

  • 02 Mei 2014 - 18:06

    Renée:

    Heeee shan! Ken je me nog, Renée van leeuwen. Ik zag je even voorbijkomen op facebook! Wat gaaf hee, buitenland en dan ook nog is stage en knetter hard werken! Respect! Vind het leuk dat iedereen z'n eigen weg ik slaat en iedereen uiteindelijk komt waar hij of zij dus wil! Voor de rest... Beentjes op de grond, koppie omhoog, en vechten voor wat je echt wil!! Xxx

  • 04 Mei 2014 - 14:45

    Cor:

    Hoi Shannon,

    Blijf GENIETENNNNNNNNNNNNNNNNNNNN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Dream it, wish it, do it!

Op mijn opleiding wordt er een aantal keer per jaar een bedrijven-dag georganiseerd met als doel het voor studenten toegankelijker te maken om bedrijven te benaderen voor onder andere stages. Altijd trouw aanwezig is ook de stand van Het Stagehuis, met mooie posters die vaak een vakantiegevoel oproepen bij de studenten.
Ongeveer anderhalf jaar terug raakte ik uit nieuwsgierigheid in gesprek met één van de dames van Het Stagehuis die mij enthousiast vertelde over haar reis naar Australië. Het klonk als een waar sprookje en misschien wel belangrijker, als een kans die je maar één keer krijgt. Vanaf dat moment had ik was ik geïnfecteerd met de droom net zo'n mooie reis te maken. "Dream it, wish it, do it" was vanaf dat moment mijn quote. Na anderhalf jaar regelen, sparen en veel invulwerk kan ik echt zeggen dat ik een droom laat uitkomen: morgen vertrek ik richting het mooie Australië!! Vanaf woensdag mag ik Sydney mijn woonplaats noemen, ga ik fulltime stage lopen in een kleinschalig Marketing bedrijf en zal ik mijn persoonlijke grenzen gaan opzoeken.

Ondanks dat het idee om zes maanden weg te zijn van het vertrouwde een beetje onwennig is heb ik heel veel zin in dit avontuur! Afgelopen week ben ik heel vaak in het zonnetje gezet door alle lieve mensen om mij heen die mij stuk voor stuk steunen in wat ik ga doen. Beter kan je niet weggaan denk ik, let's do this, let's go down under!!!!! :)


Recente Reisverslagen:

30 Juli 2014

Memories will last a lifetime

28 Juni 2014

Live love life

30 Mei 2014

Do you mind?

02 Mei 2014

Half way there

21 Maart 2014

Never been better
Shannon

"The world is like a book, and those who do not travel read only a page." Soms moeten dingen op je pad komen, het begint als een onschuldige droom die uitgroeit tot werkelijkheid. Reizen is een droom voor vele en dat deze kans op mijn pad kwam was voor mij genoeg om hiervoor te gaan. Met ingang van 29 januari 2014 zal ik voor een periode van zes maanden in Australië verblijven voor mijn stage. Wat ik precies kan verwachten weet ik niet, wat ik wel weet is dat het een hele mooie reis gaat worden. Let's do this!!!

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 9933

Voorgaande reizen:

27 Januari 2014 - 07 Juli 2014

Dream it, wish it, do it!

Landen bezocht: