Never been better - Reisverslag uit Sydney, Australië van Shannon Roest - WaarBenJij.nu Never been better - Reisverslag uit Sydney, Australië van Shannon Roest - WaarBenJij.nu

Never been better

Door: Shannon

Blijf op de hoogte en volg Shannon

21 Maart 2014 | Australië, Sydney

You keep putting your foot in front of the other, and than one day you look back and you've climbed a mountain - Tom Hiddleston

Daar zit je dan, alweer 7,5 week op het mooiste en meest veelzijdige "eiland" wat je ooit hebt gezien. Vooral als de zon zich van haar beste kant laat zien waan ik mij in een paradijsje, ook al zit ik doordeweeks praktisch de hele dag binnen en werk ik hard aan mijn opdrachten. Stage blijft leuk en uitdagend, al is mijn bekende vriend (/vijand net hoe je het wilt zien) genaamd "stress" weer even op bezoek geweest. Afgelopen twee weken was het erg druk op stage, de opdrachten kwamen maar binnen stromen en het overzicht was even ver te zoeken. Dat zijn momenten waar ik merk dat ik nog veel te leren heb, want achteraf (like always) was die stress niet nodig geweest. De kunst is dan om dan helemaal te stoppen met waar je mee bezig bent en met een hele nieuwe aanpak verder te gaan, want zoals Einstein zegt "we cannot solve problems with the same thinking we used when we created them". Ehh TRUE!?!

Afgelopen week heb ik via Facebook contact gehad met twee klasgenootjes die ook het avontuur in het buitenland zijn gaan zoeken. Erg leuk hun verhalen eens te horen!
Skype contact met vriendinnen, familie en zelfs collega's heeft mij deze week ook echt goed gedaan. Altijd leuk die bekende gezichten, ook al is het maar op mijn 13 inch beeldscherm.

Op het boek dat ik meekreeg vanuit Nederland stond geschreven: This heart of mine was made to travel the world. Hier in Sydney ben ik er ook echt wel achter gekomen dat ik nog niet klaar ben met reizen. De wereld ligt meer dan ooit aan onze voeten, reizen is nooit zo toegankelijk geweest dan vandaag de dag. Om die reden wil ik (als het me ook een beetje gegund is) graag nog heel veel van deze wereld bewonderen. Ik denk dan ook dat ik niet binnen een paar jaar weer terug kom in Australie, dit omdat er nog zoveel meer moois is. Om die reden heb ik besloten mijn vliegticket om te boeken en twee weken langer in Australie te blijven om te gaan reizen. Nu ik hier nog ben wil ik er echt van gaan genieten!
Nog 13 weken stage daarna 1 week vakantie vieren in "mijn Sydney" om vervolgens langs de oost kust naar het noorden trekken. Als alle plannen doorgaan ga ik al die mooie momenten delen met Aimee, wij zullen dan ook samen gaat reizen.

Ondertussen krijg ik veel leuke foto's en berichtjes vanuit Nederland en moet ik het avondje Jantjes voor Els gaan missen.
Vrijdagochtend kreeg ik een berichtje van mama die vroeg of mijn adres wel klopte, ze vertelde een kaartje te hebben gestuurd toen ik drie weken van huis was. Arme mama, ik zit hier al 7,5 week en nog geen kaartje gezien! Wel heel leuk te weten dat er een kaartje onderweg is, ergens, verdwaald. Bijna 8 weken in Sydney, het voelt alsof ik hier al maanden ben. De tijd gaat snel, de werkdagen vliegen voorbij en de weekeinden zijn om voordat je het door hebt. Dan wordt de wekker weer gezet voor de nieuwe week, maar nooit met tegenzin. Het blijft leuk, elke dag weer leer ik nieuwe dingen. Nieuwe dingen over mijn vak, over Australië, over de mensen om mij heen en over mijzelf. Jezelf een beetje uit blijven dagen om je daarna te verbazen over jou kunnen. Het liefst in het positieve natuurlijk, maar ook de mindere kanten zal je leren kennen. But once you accepted your flaws, hardly anyone can use them against you. Als vanavond de caissière zo beleefd als altijd aan mij vraagt hoe het met mij gaat antwoord ik als volgt: never been better! Het gaat goed :)

  • 21 Maart 2014 - 06:56

    Mike:

    Hee lieve zus!

    Wat een super mooi en leuk verhaal!
    Ik ben blij dat je het naar je zin hebt en dat je al vrienden heb gemaakt,
    dat scheelt al een hoop!

    2 weken extra om rond te reizen? Ja waarom niet je bent er nu toch al!! Doe je goed zus!

    We appe en skype nog !!

    Xx je grote kleine broertje mike

  • 21 Maart 2014 - 07:39

    Marga:

    Hey lieve Shannon,

    Wat schrijf je weer prachtig! "You keep putting your foot in front of the other, and than one day you look back and you've climbed a mountain" is so true! Je hebt een doel en stapje voor stapje kun je je doel verwezenlijken, als je de stappen maar zet en dat doe jij! Wij zijn superdepuperdepupertrots op je! Enne..... goede beslissing om nog een paar weken extra te blijven. De tijd vliegt, voor je het weet is het al zover dat je aan een avontuurlijke afsluiting mag beginnen van een fantastische tijd op dat prachtige eiland, dat Australie heet. Liefs, liefs, miauw, miauw vanuit Zoetermeer.

  • 21 Maart 2014 - 07:39

    Kim:

    Lieve Shannon,

    Wat heb je toch weer een mooi verhaal geschreven!
    Super gaaf dat je nog langer blijft in Australië.
    Wat je ook zegd je bent er nu al, waarom niet?!
    Het ligt niet om de hoek dat je zo even langs kunt gaan.
    Ik denk dat we binnenkort ook eens een skype of facetime gesprek moeten gaan maken!
    Heel veel succes nog meid!♡

    Lots of love, xxxx
    Kim

  • 21 Maart 2014 - 08:31

    Mama:

    Lieve schat,

    Wat een mooi verhaal weer, wat kan jij leuk schrijven!
    7 1/2 week alweer, wat gaat de tijd snel. Zo zie je maar blijf genieten maar dat hoeft ik niet te zeggen want volgens mij ben je daar volop mee bezig!! Doe je goed en je weet wij steunen je daarin!!!
    Ik blijf je kaarten sturen. Er zal er toch wel 1 aankomen neem ik aan!?
    Whatsapp , Skype , bellen we houden contact!!!!!


    Xxx

  • 21 Maart 2014 - 09:49

    Linda:

    Hoi lieve Shannon,

    Heerlijk om te lezen dat het zo goed met je gaat en dat je het enorm naar je zin hebt, maar dat had ik natuurlijk al lang gehoord!
    Stress zal altijd een onderdeeltje van je leven zijn, maar het gaat om de manier hoe je ermee om kunt gaan.
    In Uitgeest is het ook al een beetje lente, gisteren een strandwandeling gemaakt van anderhalf uur en lekker op het terras een oerhollandse kroket gegeten ( oh nee, 2!!! ).
    Wij zullen binnenkort ook ar eens een kaartje sturen, dikke kus van ons.

  • 21 Maart 2014 - 20:17

    Ingrid Mostert:

    Shannon weer een pracht verhaal. En ja je heb groot gelijk dat je 2 weken langer blijf. Je bent er toch al. Geniet Shannon. We lezen gauw weer wat.

  • 22 Maart 2014 - 11:55

    Cor:

    Ho Shannon,

    Inderdaad zoals anderen ook al hebben gezegd, wat schrijf je mooi en wijs. Goed besluit om nog 2weken langer te blijven.

    Ik blijf zeggen: GENIET ervan!!!!!

    Gr. Ome Cor

  • 24 Maart 2014 - 10:55

    Froukje:

    Hoi Shannon mag ik eerlijk zijn, eigenlijk ben ik best een beetje jaloers op je, wat een prachtige ervaring en ook een mooie beslissing om nog wat langer te blijven! We kijken uit naar je volgende verhaal. Leuk dat je dit met ons wilt delen, maar vergeet niet het is jouw ervaring die pakt niemand meer van je af, dikke kus Rein en Frouk

  • 24 Maart 2014 - 22:57

    Ingrid En Marcel:

    Wat een mooi en leuk verhaal weer Shannon! Die twee weken extra vakantie heb je echt verdiend na je leuke maar ook drukke stage. Het is zonde om verder niets van het mooie land te zien dus als je de kans
    krijgt, ga ervoor. Veel liefs, Ingrid en Marcel

  • 25 Maart 2014 - 22:03

    Marijke Couwenberg:

    Via Joost, lees ik je verhalen. Knap hoor Shannon, hoe jij alles wat je meemaakt zo goed kan omschrijven! Wat een belevenis zeg, zo ver van huis en zo hard werken op je stage. Heerlijk dat je er nog 2 weken vakantie achteraan kunt plakken, geniet van alles!
    Groetjes van Marijke

  • 06 April 2014 - 09:30

    Arjan Heijne:

    Hi Shannon, never been better, that's the spirit, told you so denk ik dan. Super om te lezen dat je het erg naar je zin hebt. Hard werken, veel leren, maar ook genieten van Australie, ik denk een perfecte mix.
    Leuk dat je er nog 2 weekjes aan vast wilt maken. Lekker naar het noorden vertrekken zeg ik ;-) als de winter in het zuiden toeslaat. Wij zijn ooit ook langs de kust gereden en kunnen je aanraden om naar Cairns, Great Barrier Reef en Cape Tribulation te gaan. Halverwege is ook Mission Beach, zeilen bij de Whitsunday Islands, Fraser Island met een 4WD en overnachting op het strand (georganiseerd) en Surfers Paradise aan te raden. Genoeg te zien en te doen. Have Fun, Stay Cool.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Dream it, wish it, do it!

Op mijn opleiding wordt er een aantal keer per jaar een bedrijven-dag georganiseerd met als doel het voor studenten toegankelijker te maken om bedrijven te benaderen voor onder andere stages. Altijd trouw aanwezig is ook de stand van Het Stagehuis, met mooie posters die vaak een vakantiegevoel oproepen bij de studenten.
Ongeveer anderhalf jaar terug raakte ik uit nieuwsgierigheid in gesprek met één van de dames van Het Stagehuis die mij enthousiast vertelde over haar reis naar Australië. Het klonk als een waar sprookje en misschien wel belangrijker, als een kans die je maar één keer krijgt. Vanaf dat moment had ik was ik geïnfecteerd met de droom net zo'n mooie reis te maken. "Dream it, wish it, do it" was vanaf dat moment mijn quote. Na anderhalf jaar regelen, sparen en veel invulwerk kan ik echt zeggen dat ik een droom laat uitkomen: morgen vertrek ik richting het mooie Australië!! Vanaf woensdag mag ik Sydney mijn woonplaats noemen, ga ik fulltime stage lopen in een kleinschalig Marketing bedrijf en zal ik mijn persoonlijke grenzen gaan opzoeken.

Ondanks dat het idee om zes maanden weg te zijn van het vertrouwde een beetje onwennig is heb ik heel veel zin in dit avontuur! Afgelopen week ben ik heel vaak in het zonnetje gezet door alle lieve mensen om mij heen die mij stuk voor stuk steunen in wat ik ga doen. Beter kan je niet weggaan denk ik, let's do this, let's go down under!!!!! :)


Recente Reisverslagen:

30 Juli 2014

Memories will last a lifetime

28 Juni 2014

Live love life

30 Mei 2014

Do you mind?

02 Mei 2014

Half way there

21 Maart 2014

Never been better
Shannon

"The world is like a book, and those who do not travel read only a page." Soms moeten dingen op je pad komen, het begint als een onschuldige droom die uitgroeit tot werkelijkheid. Reizen is een droom voor vele en dat deze kans op mijn pad kwam was voor mij genoeg om hiervoor te gaan. Met ingang van 29 januari 2014 zal ik voor een periode van zes maanden in Australië verblijven voor mijn stage. Wat ik precies kan verwachten weet ik niet, wat ik wel weet is dat het een hele mooie reis gaat worden. Let's do this!!!

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 532
Totaal aantal bezoekers 9917

Voorgaande reizen:

27 Januari 2014 - 07 Juli 2014

Dream it, wish it, do it!

Landen bezocht: