Guided by a beating heart - Reisverslag uit Sydney, Australië van Shannon Roest - WaarBenJij.nu Guided by a beating heart - Reisverslag uit Sydney, Australië van Shannon Roest - WaarBenJij.nu

Guided by a beating heart

Door: Shannon

Blijf op de hoogte en volg Shannon

02 Maart 2014 | Australië, Sydney

Sunday the 2nd of March 2014, alweer ruim een maand geleden dat ik mijn ouders achter liet voor de douane terwijl ik zelf mijn avontuur tegemoet ging. En ook ruim een maand geleden dat al die lieve mensen mij kwamen verassen op mijn "tot snel feestje" (want aan afscheid nemen deed ik niet) Een maand, de tijd is omgevlogen!! Na een maandje durf ik Sydney "mijn stad" te noemen ondanks dat ik mij soms nog een ontzettende toerist voel als ik met mijn GPS over straat loop in een nieuw gebied :)

Sydney is, ondanks het slechte weer van de afgelopen dagen, alles wat ik ervan heb gedroomd. Ook besef ik mij steeds meer dat ik onwijs geluk heb gehad met mijn stageplek. Vanaf de eerste dag mag ik volledig meedraaien met het team. Samen met Laura (een Duitse intern die ook de marketing doet) krijg ik veel opdrachten en zit amper stil. Zowel individueel als samen werken we aan reports, adviezen en ontwerpen voor Marketing Mechanics en haar klanten. Leuk om te zien dat wat wij afleveren ook echt wordt gebruikt. Vooral als onze bazin, zo enthousiast als altijd, even persoonlijk komt melden hoe blij ze met ons werk is!! Ook het bijwonen van meetings met klanten en het zien ontwikkelen van een marketingplan zijn erg interessant.
Het is raar om bij jezelf te zien maar ik merk dat ik verander. Ik ervaar minder stress, kan meer genieten van kleine dingen en doe veel impulsief. Zo plan ik mijn trein reizen nooit meer, als ik hem mis heb ik even een momentje rust. Het lopen naar stage (20 min) geeft mij de tijd om na te denken met muziek in mijn oren, wat er voor zorgt dat ik altijd zingend het terrein op loop. Dat eerst zonnestraaltje op de dag, die ene mooie vogel of een vriendelijke glimlach van iemand op straat kan mijn dag maken. Mijn agenda raak ik niet meer aan en ga ik gemiddeld twee keer per week met huisgenoten stappen. Heerlijk even de gedachten op nul en genieten van de muziek, zelfs de salsa moves worden mij al eigen!! Gister was de parade van Mardi Grass (een groot event hier in Sydney gewijd aan homo's), geweldige sfeer, leuke muziek en nog leukere outfits. Heerlijk toch dat dat gewoon kan? Dat je jezelf kan zijn zonder dat je na wordt gekeken, "raar" bent of wordt afgestoten. Iedereen is zichzelf en dat is hier meer dan goed.

Het Engels spreken gaat mij ook steeds beter af, aangezien wij in het huis alleen maar Nederlands spreken is het soms nog wel even switchen. Maar als je merkt dat je meer dan eens naar je Nederlandse woorden moet zoeken gaat het de juiste kant op ;)
Het blijft fijn om een andere taal te kunnen spreken!

Aan de andere kant van onze wereld gaat ook alles nog goed, ik ben blij zo nu en dan eens wat te horen van iedereen. De meest onverwachte app berichtjes zijn dan ook heel speciaal, er wordt toch aan je gedacht! Week 5 van stage gaat morgen beginnen en nog steeds heb ik er elke dag zin in. Ook deze week zie ik positief tegemoet, ook al heeft de griep even toe geslagen vandaag. Het gaat goed, en er is niks wat me nu tegen zou kunnen houden!

Guided by a beating heart and with lots of support from home is Sydney nog lang niet van mij af!!

With love

  • 02 Maart 2014 - 10:08

    Marga:

    Shannon, wat schrijf je mooi en wat een dankbaarheid spreekt eruit! Je hebt helemaal gelijk. Iedereen is gelijk en je dan realiseren "how lucky you are......." Wow! Respect! Je liefhebbende tante Mar

  • 02 Maart 2014 - 10:16

    Mama:

    Heeft lieverd,

    Wat fijn om weer zo'n mooi verhaal te lezen. Wat is dat gaaf dat je werk wordt gewaardeerd en ook nog wordt gebruikt TOP!!

    Niet te veel eigen worden daar hoor, straks ben (voel) je je nog een toerist in Uitgeest !!

    Ik ben erg blij voor je dat je je steeds beter thuis gaat voelen in het verre Sydney

    ENJOY!!!!! Xxx

  • 02 Maart 2014 - 11:51

    Cor:

    Hoi Shannon,

    Geweldig te horen dat je je steeds meer thuis gaat voelen.

    GENIETENNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    "Ome" Cor

  • 02 Maart 2014 - 12:49

    Elise:

    Nou wat leuk om dit lezen! Zo te zien amuseer je je echt in Sydney, echt geweldig! :D

  • 02 Maart 2014 - 13:41

    Linda:

    Hoi Shannon,

    Heerlijk hoor, even minder stressen. Zou voor ons allemaal goed zijn!
    Raak niet te veel gewend aan het leven zonder agenda!! Je hebt nog een aantal jaren studie te gaan en zonder agenda wordt dat niks!! Voor nu, zeker blijven genieten en niet vergeten foto's te maken voor de thuisblijvers.
    Dikke kus, tante Linda.

  • 02 Maart 2014 - 14:52

    Ingrid Mostert:

    Mooi geschreven Shannon. En dat je het zo naar je zin heb geweldig. Je weet niet waar je aan begint. Maar dat er al 5 weken voorbij zijn. Hopelijk kan je alles zien wat je graag had willen zien. En blijf van die mooie verhalen schrijven. Gr. Ingrid.

  • 14 Maart 2014 - 20:06

    Els En Jelle Sondervan:

    Dag Shannon,

    Nu je in het verre Sydney bent, volgen we je meer dan wanneer je in Uitgeest woont. Heel leuk om je enthousiaste verhaal te lezen. We zien je groeien.
    Heel veel plezier gewenst.
    Jelle en Els Sondervan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Dream it, wish it, do it!

Op mijn opleiding wordt er een aantal keer per jaar een bedrijven-dag georganiseerd met als doel het voor studenten toegankelijker te maken om bedrijven te benaderen voor onder andere stages. Altijd trouw aanwezig is ook de stand van Het Stagehuis, met mooie posters die vaak een vakantiegevoel oproepen bij de studenten.
Ongeveer anderhalf jaar terug raakte ik uit nieuwsgierigheid in gesprek met één van de dames van Het Stagehuis die mij enthousiast vertelde over haar reis naar Australië. Het klonk als een waar sprookje en misschien wel belangrijker, als een kans die je maar één keer krijgt. Vanaf dat moment had ik was ik geïnfecteerd met de droom net zo'n mooie reis te maken. "Dream it, wish it, do it" was vanaf dat moment mijn quote. Na anderhalf jaar regelen, sparen en veel invulwerk kan ik echt zeggen dat ik een droom laat uitkomen: morgen vertrek ik richting het mooie Australië!! Vanaf woensdag mag ik Sydney mijn woonplaats noemen, ga ik fulltime stage lopen in een kleinschalig Marketing bedrijf en zal ik mijn persoonlijke grenzen gaan opzoeken.

Ondanks dat het idee om zes maanden weg te zijn van het vertrouwde een beetje onwennig is heb ik heel veel zin in dit avontuur! Afgelopen week ben ik heel vaak in het zonnetje gezet door alle lieve mensen om mij heen die mij stuk voor stuk steunen in wat ik ga doen. Beter kan je niet weggaan denk ik, let's do this, let's go down under!!!!! :)


Recente Reisverslagen:

30 Juli 2014

Memories will last a lifetime

28 Juni 2014

Live love life

30 Mei 2014

Do you mind?

02 Mei 2014

Half way there

21 Maart 2014

Never been better
Shannon

"The world is like a book, and those who do not travel read only a page." Soms moeten dingen op je pad komen, het begint als een onschuldige droom die uitgroeit tot werkelijkheid. Reizen is een droom voor vele en dat deze kans op mijn pad kwam was voor mij genoeg om hiervoor te gaan. Met ingang van 29 januari 2014 zal ik voor een periode van zes maanden in Australië verblijven voor mijn stage. Wat ik precies kan verwachten weet ik niet, wat ik wel weet is dat het een hele mooie reis gaat worden. Let's do this!!!

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 473
Totaal aantal bezoekers 9918

Voorgaande reizen:

27 Januari 2014 - 07 Juli 2014

Dream it, wish it, do it!

Landen bezocht: