Memories will last a lifetime - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Shannon Roest - WaarBenJij.nu Memories will last a lifetime - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Shannon Roest - WaarBenJij.nu

Memories will last a lifetime

Door: Shannon

Blijf op de hoogte en volg Shannon

30 Juli 2014 | Nederland, Nederland

Het is maandagavond 30 juni als wij met alle bagage bij de eerst Greyhound (bus) staan, kom maar op met het avontuur!! Na alle mooie verhalen van andere reizigers kunnen wij niet wachten om zelf de oostkust van Australië te gaan bewonderen. Ondanks dat we op het station al een slaapzak zijn kwijt geraakt en de eerste busrit een overnight trip zal zijn hebben we er zin in, op naar Byron Bay, op naar de eerste bestemming!

Na Byron Bay zal Surfers Paradise, Noosa, Rainbow beach en Fraser Island, Agnes Waters, Airlie Beach, The Whitsundays en Cairns volgen. Een reis van drie weken, een reis vol leuke trips en uitstapjes.
“ No worries be happy” is het eerste wat in mij op komt als we door Byron Bay lopen. De mensen leven hier met de dag en genieten voornamelijk volop van al het moois wat zij om hen heen hebben. Er wordt weinig aandacht besteedt aan het uiterlijk (waarom op schoenen lopen als blote voeten ook prima gaat), de baantjes zijn simpel en het begrip stress staat hier niet in het woordenboek. Belangrijk is hier dat men geniet van de kust en het surfen. Na een wandeling richting de vuurtoren bekijken wij vanaf een prachtig uitzichtpunt de springende dolfijnen onder ons, de vakantie is begonnen! De volgende dag staat een bezoekje aan Nimbin op het programma, een klein hippie dorpje niet ver van het hostel wat bekend staat om de drugsverkoop. Buitenlanders noemen het “a small Amsterdam” iets waar wij het totaal niet mee eens waren!!
Next stop, Surfers! Surfers Paradise zou het ultieme jongeren paradijs moeten zijn en is dan ook helemaal gefocust op het uitgaansleven. Aangezien wij hier maar één nachtje zouden blijven was deze al gereserveerd voor het stappen. Met een groep vertrokken we vanuit het hostel naar het centrum. Helaas bleken wij er eigenlijk op de verkeerde avond te zijn (donderdag i.p.v. woensdag of zaterdag) en was het tamelijk rustig in de stad….. Tegenvaller!!! Achteraf hadden we deze stop best wel kunnen overslaan of, zeiden wij hadden we hier op een andere dag moeten zijn. Jammer! Op naar Noosa, het idyllische dorpje waar wij verlieft op zijn geworden. 4 juli kwamen wij aan in Noosa waar wij tijdens het introductie gesprek Steffie (oud huisgenootje uit Sydney) en haar vriendin onverwachts tegen kwamen. Die avond zijn wij gezellig met hen uiteten geweest en hebben wij tot laat bij het hostel gezeten. Snel naar bed want morgen wacht de Australian Zoo op ons! De wekker stond vroeg maar we hadden er zin in, eindelijk kon Aimee een wens van haar bucket list afstrepen: een bezoekje brengen aan de zoo van Steve Irwin. Na een onwijs gave dag waarop we eindelijk de koala’s vast hebben gehouden, de kangoeroes hebben gevoerd, een alligator hebben vastgehouden en vele andere indrukwekkende beesten hebben gezien gingen wij terug naar het hostel. Kwart voor 6 ging de volgende ochtend de wekker: Nederland speelt!!!
Onze volgende Greyhound bracht ons naar Rainbow Beach vanaf waar wij de volgende dag zouden vertrekken naar Fraser Island, de grootste trip op onze reis. Met ons “dreamteam” (zoals wij onszelf noemde), bestaande uit drie Duitsers, twee Engelsen, twee Ierse, één Franse en wij twee, reden we op 7 juli in de lead car (gereden door tour guide Bredon) het eiland op. Het back to basic avontuur was begonnen!! Het ruige zand landschap, de stoere Jeep, de leuke groep en de fijne muziek maakte de sfeer top! De kleur van het zeewater ging naadloos over in de blauwe lucht, de voeten verdwenen in het witte zand en met ons gezicht in de zon kon die lach niet meer van ons gestolen worden. Een aantal dingo’s passeerde de auto’s, en zo onschuldig als ze eruit zien, zo evil kunnen zij worden. Vanaf een mooi uitkijkpunt zagen wij de walvissen langs zwemmen die nog enkele kunstjes voor ons uit wilde voeren, ook zagen we hele kleine haaien ver onder ons in het water voorbij komen. Primitief koken, zingen bij het kampvuur, slapen in een tentje, vele mooie water partijen en een scheepswrak volgden. Ik heb zelfs nog even in de Jeep over het strand mogen rijden, erg gaaf maar ik had weinig succes haha. Van achter uit de auto werd hard geroepen: Shannon is yolo’ing!! En luidt gelach volgde ☺
Terug naar het vaste land, naar de fijne douches en de schone kleding: Fraser zat er alweer op, maar deze groep zal nog lang in contact blijven!
Ons volgende hostel was anders dan de voorgaande: Cool Bananas in Agnes Waters was huiselijk, hippie achtig en had maar weinig regels: HEERLIJK! In dit hostel ontmoette wij Taylor met wie wij nog een aantal dagen zullen doorbrengen. Onze ScooterRoo trip stond hier op de planning. Een leren jack, een stoere helm en een paar plak tatoeages later sprongen wij op de motoren (a.k.a. scooters want wij mogen nog helemaal geen motor rijden). Na een kort test rondje gingen we de openbare weg op en wat voelde wij ons bad ass!! Wauw wat is dat gaaf, wie weet ga ik ooit nog eens voor mijn motorrijbewijs!
Next stop: Airlie Beach en dan ook eindelijk onze WhitSundays tour!!! De overnight bus viel heel erg tegen en toen er vervolgens ook geen pick up was waren wij er even helemaal klaar mee. Gelukkig was het hostel heel fijn en kwam een warme douche als geroepen! Die avond gingen wij uiteten met vier oud huisgenootjes en de ouders van één van hen. Het was 13 juli toen wij uitcheckte en richting de boot gingen, de Wings 3. Op de boot waren we al snel omringd met gezellige mensen: de vijf Amerikaanse mariniers, het Nederlandse koppel en nog vele anderen. Na vele snorkel tochtjes in het koude water hebben we veel kunnen zien van het mooie onderwater leven. Van de vele fel gekleurde visjes tot het meeste aparte koraal, de kleine haai heb ik helaas moeten missen maar Nemo maakte weer een hoop goed! Op de boot was het erg gezellig en zo vlogen de dagen om. Terug aan land hadden we nog een borrel met onze groep, helaas stond er voor ons alweer een bus te wachten en moesten we vroeg weg. Dit “afscheid” was wel pittig, we wilde echt nog niet weg!!
Last but not least: Cairns! Onze laatste stop op deze trip was Cairns waar op dag twee onze duik trip op de planning stond: EINDELIJK!!! Voordat de trip begon kwamen we de twee Ierse meiden van Fraser weer tegen die, zo bleek, dezelfde trip hadden geboekt! Ook hier in het Great Barrier Reef was het snorkelen weer geweldig, vooral omdat ik al vrij snel boven een gigantische schildpad zwom! In de middag mocht ik dan eindelijk duiken, wat een geweldige ervaring zeg!! Ondanks de hevige oorpijn onderwater was het een top dag op de boot!
De volgende dag stond onze laatste trip op de planning: de uncle brian tour naar het regenwoud. Veel gelach, een hoop natuur, gekke foto’s en heerlijk eten maakte ook deze dag weer compleet. Twee dagen van rust volgde (Aimee dacht daar anders over en besloot nog te gaan skydiven) en voor we het wisten stonden we alweer in Sydney. Home sweet home, het voelde namelijk echt als thuiskomen. De laatste dagen in Sydney bracht ik door met mijn oude huisgenootjes waarna ik weer alleen aan mijn lange reis begon. Na een vlucht van 27 uur werd ik met spandoeken en brede glimlachen ontvangen op Brussel airport, wat een welkom! Ik ben terug, terug in Nederland, daar waar ik 6 maanden geleden afscheid nam. Mijn avontuur zit erop, althans mijn Australië avontuur. Want als ik één ding heb geleerd van deze ervaring is het wel dat ik nog zoveel meer van deze wereld wil zien, zoveel mooie culturen wil leren kennen, mooie mensen tegen wil komen en mijn eigen horizon wil verbreden. Maar voor nu ligt de focus weer even op school en het afstuderen. Wat daarna komt is nog de vraag, maar stiekem droom ik al verder.
I dreamed it, I wished it and now I did it! Australië, je was geweldig!

• 30 Juli 2014 - 11:43

Marga:

Hey Shannon,

Ik ben aan het werk, maar zag je mail binnenkomen en wilde - nieuwsgierig naar jouw verhalen als ik ben - direct even kijken! Wow, wat weer een heerlijke 3 weken in het jouw inmiddels zo dierbaar geworden Australie. De tijd zit er helaas inderdaad weer op, maar wat heb jij toch met volle teugen genoten van alles wat er op je pad kwam! You did it girl ! I'm proud ! En je hebt gelijk, er is nog zoveel moois te zien en te ervaren op deze prachtige wereld ....... Go for it !

Lot's of love from down under Sweet Lake City

• 30 Juli 2014 - 17:25

Linda:

Hoi Shannon,

Wat heerlijk dat je nog drie weken echt vakantie hebt kunnen vieren in Australië. Goede beslissing, dat neemt niemand meer van jou af.
    Hopelijk geniet je er ook weer van dat je in Nederland bent, omringt door familie en vrienden.
    Dikke kus, tante Linda

• 30 Juli 2014 - 18:43

Mam:

Lieve schat,

Daar sta je dan weer met beide voeten op Nederlandse bodem , maar wat een avontuur is je hele reis geweest.
    GEWELDIG!!!
    Menigeen is jaloers op je.
    Het "gewone" leven is alweer begonnen maar zoals jezelf al zegt :. Memories will last a lifetime!!!

Op naar een volgend avontuur

Kus

Verslag uit: Nederland, Nederland

Dream it, wish it, do it!

Op mijn opleiding wordt er een aantal keer per jaar een bedrijven-dag georganiseerd met als doel het voor studenten toegankelijker te maken om bedrijven te benaderen voor onder andere stages. Altijd trouw aanwezig is ook de stand van Het Stagehuis, met mooie posters die vaak een vakantiegevoel oproepen bij de studenten.
Ongeveer anderhalf jaar terug raakte ik uit nieuwsgierigheid in gesprek met één van de dames van Het Stagehuis die mij enthousiast vertelde over haar reis naar Australië. Het klonk als een waar sprookje en misschien wel belangrijker, als een kans die je maar één keer krijgt. Vanaf dat moment had ik was ik geïnfecteerd met de droom net zo'n mooie reis te maken. "Dream it, wish it, do it" was vanaf dat moment mijn quote. Na anderhalf jaar regelen, sparen en veel invulwerk kan ik echt zeggen dat ik een droom laat uitkomen: morgen vertrek ik richting het mooie Australië!! Vanaf woensdag mag ik Sydney mijn woonplaats noemen, ga ik fulltime stage lopen in een kleinschalig Marketing bedrijf en zal ik mijn persoonlijke grenzen gaan opzoeken.

Ondanks dat het idee om zes maanden weg te zijn van het vertrouwde een beetje onwennig is heb ik heel veel zin in dit avontuur! Afgelopen week ben ik heel vaak in het zonnetje gezet door alle lieve mensen om mij heen die mij stuk voor stuk steunen in wat ik ga doen. Beter kan je niet weggaan denk ik, let's do this, let's go down under!!!!! :)